fredag 22 juli 2011

Whoopies

Vad kan man hitta på en regnig dag, om inte titta lite på "Det söte liv" (Danskt bakprogram, med fantastiskt duktig konditor, går på måndagar kl. 20.30 på 1:an) och så Leila i Frankrike förstås ;) Efter inspiration från dem, så ville jag baka och hade ingredienser till whoopies, så det fick det bli.


Städa kan man ju också passa på att göra och det var verkligen nödvändigt att dammsuga, så det fick göras efter bakningen, så nu är i alla fall golven dammfria. Men att dammsuga innebär också att det finns också en halvt ihjälpskrämd Elsa :( här hemma. Men på bilden ser hon ju ganska glad ut.

En whoopie och en stor kopp kaffe får bli min belöning ;) och Elsa får lite hundgodis.

Ett annat recept på en kaka får ni nedan, sitter på väggen (dålig bildkvalitet) på Kaffekoppen Harmony i Ystad;-D. Så kanske man kan känna ibland, när bakningen inte riktigt går som man tänkt sig.
Ha nu alla en riktigt trevlig helg, hoppas vi får härlig värme, strålande sol, god mat och trevliga stunder./Christina

3 kommentarer:

  1. hei.
    tusen takk for hilsen hos meg,
    mmm så deilig dette så ut, nydelig mat,
    ja regner her å igjen,
    koselig du likte deg i bergen,
    ønsker deg en nydelig helg.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Det så virkelig godt ut.:-)

    takk for omtanken kjære nabo.:-)

    klem

    SvaraRadera
  3. Hahah du var snabb du jag tänkte precis maila dig hihi. Jo det finns fler bilder har bara inte hunnit med att lägga ut dom. Kommer fler snart. KRAM

    SvaraRadera

Hej, jag blir så glad om du lämnar en kommentar på mitt inlägg