onsdag 13 juli 2011

Min vackra skål av Maria Liliegren

När jag var i Ystad så "ramlade" jag på Maria Liliegrens butik. Visste inte om att hon bor och arbetar i Ystad, men hon berättade att hon flyttade dit för ett år sedan. Glad blev jag, tycker hennes muggar, skålar och fat är helt underbara. Jag köpte mig en lite mindre skål, de är ju inte direkt gratis. Men så är det, hantverk kostar. Förutom att hon är så duktig, så är hon också mycket trevlig.


Lite roligt var att hon tyckte att jag (min blommiga klänning, calouträskor, Containerkappa) passade så bra in bland hennes saker, så hon undrade (naturligtvis på skämt) om jag kunde tänka mig att sitta i hennes butik, som en del av inredningen ;-D


Tycker så mycket om formerna, lite mjukt runda och romantiska , men också lite humor, som  brandbilar och häxor i dekoren.
Jag valde en rosa skål med rosor, har en likadan mugg sedan någa år,  som jag tycker så mycket om. 

Använder den till vardags. Jag använder alla mina saker som jag tycker är vackra, istället för att de bara står och samlar damm. Ha en fortsatt bra kväll. Jag och dottern ska gå på "Harry Potter", så "Leila i Frankrike" får jag titta på i morgon// Christina

4 kommentarer:

  1. Men vilken trevlig överraskning du fick vara med om. Tror säkert du passa alldeles utmärkt som skyltdocka säkert jättefin. Hennes saker är helt underbara. Har suktat på hennes muggar länge. Helt rätt samma här använder allt inte ska de stå och damma i nåt skåp inte. Ha en trevlig biokväll...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Den affären missade jag...jättefin skål..men det blir väl fler turer till Ystad..
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  3. Det är en jättefin skål, hon gör dom ljuvligaste saker. Och jag ser nu att jag missade Leila också, satt och tittade på en gammal morden i midsummer, tänkte inte på att det var onsdag!
    Ha en fin sommardag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. HIhi så kul att smälta in med inredningen;) Snygg skål.Kram Johanna

    SvaraRadera

Hej, jag blir så glad om du lämnar en kommentar på mitt inlägg