lördag 30 juli 2011

Dancing king


I går köpte jag mig en klematis, kunde inte motstå den, eftersom den är "smutslila". Den heter Dancing king och är härdig upp till zon 6. Jag kommer nog ändå ge den ett täcke i vinter, så den inte fryser.
      Den får klättra på spaljen vid verandan.
Vi har en uteplats till som inte blir så välbesökt, men nu ska vi försöka få den lite mer tilltalande. Här värmer solen kvällstid, så då kan det ju vara trevligt att sitta här. Vi har börjat rensa bort fula och risiga buskar.
Elsa vill vara med precis överallt, gör ingenting att hon får en massa ris på och runt sig.

Det växer en söt klematis (glömt namnet) och en kaprifol här, så det är en bra början.
I kväll ska vi bort på middag, det ska bli trevligt. Ha en fortsatt trevlig helg! Christina

14 kommentarer:

  1. Hej! en till som gillar clematisar :) jag har 5 st.. mycke för att vara radhusplätt) men de är oemotståndliga! önskar dig en trevlig helg! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  2. Jättefin clemis;) Klart du ska bädda om den...Kram J

    SvaraRadera
  3. Oj den var vacker den klematisen. Ljuvlig färg. Men jag tycker nog att den dät vita lurviga saken var sötare ändå. Härligt med alla er som har gröna fingrar.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig..verkligen en ljuvlig färg..jag gillar att den är så fyllig också!!

    Tack goaste för fina ord om vårt hem/min blogg!!

    Kraaam Sanne

    SvaraRadera
  5. hei..-) kaprifol er for meg Sverige.:-))

    nydelig klematis..jeg har en som ligner hjemme.:-)

    nyt søndagen.:-)

    Klem

    SvaraRadera
  6. Hei! :-) Så fin den klematisen var, nydelig farge på den! :-) Ønsker deg fine sommerdager! KLEM

    SvaraRadera
  7. Jättefin klematis. Passade på att läsa tidigare inlägg (klockan är på tok för tidigt och jag är för pigg för att sova!!!)- "det söte liv" är något vi också sitter och dreglar över då vi får chansen. Leila har vi fel kanalutbud för (och tur är kanske det, vi tittar en hel del på basutbudets matlagningsprogram som det är) Saftning och syltning.....vill också, men först måste våra träd och buskar växa till sig en smula, suck.

    Ha en fin dag.
    //Postgårdsromantikerna

    SvaraRadera
  8. Åh så söt lilla Elsa är! Ser ut att trivas där bland klematisen :)

    Ha en fin dag!
    Kram Loellan

    SvaraRadera
  9. Underbar färg på clematisen! Det blir toppen! Söt hund du har!! Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Åh vilken fin klematis! Jag älskar denna vackra blomma. Den har inte tagit sig så bra här dock... har en. Vill att den ska ta fart ordentligt...

    SvaraRadera
  11. Elsa - vilken sötis!
    Jessika

    SvaraRadera
  12. Riktigt vacker är den, din nya klematis.
    Så söt hon är lilla Elsa och det klart att hon vill vara med och göra fint
    Njut av sommaren
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    En jättevacker klematis! Jag tror att din vinröda heter Purpurea Plean Elegans. Jag har en sån och den ser likadan ut som din :)
    Ha det gott
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  14. Ååå så ljuvlig!! O jag ser att din lilla följeslagare hjälper till...hihi...hon är så söt lilla Elsa...;) Ge henne en nospuss från Sally..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Hej, jag blir så glad om du lämnar en kommentar på mitt inlägg