tisdag 3 april 2012

En upprörd Elsa och att lösa ett mord

Hej, vilken fin dag, men så kallt, om man inte är välklädd och i sitter i solen i ett hörn där det är lä förstås :) Stackars Elsa tycker inte om när man bråkar vare sig man är människa eller djur. Här i området bor massor med katter och hundar och i dag slogs grannkatterna, men inte lydde de Elsa när hon stod på andra sidan staketet och försökte säga åt dem att sluta, alltså skälla som en tok!

Hon lugnade ner sig, när vi fick de att sluta slåss, så nu ligger hon på sin favvoplats. På trappan på guldiga kudden vid ytterdörren, där kan hon ha lite koll på vilka som kommer och går på vägen.

Ser att hon gärna tittar åt annat håll när man fotar, vill helst inte vara med på bild, precis som sin matte :)

Jag tänkte jag skulle rekomendera något kul, om man känner för att åka bort en helg och bo på hotell, då finns Ulvhälls herrgård i Strängnäs, som är gammalt och trevligt. Dessutom kan man passa på att åka när de har "mordweekend", vilket var helt suveränt kuligt!

Tror att det framför allt framfördes av lokala förmågor, så bara det var ju trevlig. I teatern ingick lite musik och det lättar ju alltid upp med lite allsång. Dessutom hamnde vi med trevliga gäster vid middagen. De hade åkt 30 mil enkel resa för att vara med, hoppas de var nöjda de med! Nu tog jag inga bilder vid middagen, för då ville jag bara njuta av maten och teatern.
Frukostbuffé och en helt fantastiskt afternoon tea serverades här. Fullproppad med mat och många skratt var det helt ok att åka hem. Fortsatt trevlig tisdag! Kram Christina

8 kommentarer:

  1. Tack för tipset!
    Hoppas du får en fin Påsk
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  2. Men, stackars lilla Elsa, tur ni hjälpte henne att få slut på kattbråket! Det om något är ju terror på högsta nivå, tycker jag. Tack för tipset om Mord-weekend, det ska jag visa min chef, som vill ha detta till "kick off"
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Oj sp söt liten vovve, kram till den :-)

    SvaraRadera
  4. Nämen åååå....va sött...o fniss...haha...de är bra lika....:)
    I dag höll jag på o röjde i pysselrummet (gamla butiken) dörren var öppen och Sally var ute o ruschade runt....jagade katterna och skällde på bilar...haha..sen övergick hon till att vakta dörröppningen så att ingen katt skulle smyga in till mig...haha...
    Vad Elsa är fin där hon ligger på den lilla kudden...Sally gillar också att ligga på en kuddeoch gärna högt så hon ser långt...

    vad mysigt det lät med mordgåtor till middagen..;)
    Kram o ha en fin onsdag!
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Å lilla Elsabuset vad sööööt hon är! Underbar liten dam=) Bra att hon skällde till där;)Å det stället ser så fint ut, afternoon tea, ja tack!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Nantucket har precis fått in den fina Claire Tunic och den finns kvar i storlek L och XL.
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  7. Gu så mysigt det där lät. Kanske man ska göra... ;)) har varit på en sån afton på Sundbyholm. Det va trevligt!
    Kram caroline

    SvaraRadera
  8. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvaraRadera

Hej, jag blir så glad om du lämnar en kommentar på mitt inlägg