onsdag 27 juli 2011

Hos Mor Ágústas

När vi var i Ystad i somras så passade vi på att ta en liten tur till Gúa och hennes underbara butik. Jag lyckades komma dit en timme innan öppnandet (virrig som jag är, så hade jag läst fel i mailet från henne) I Harlösa finns det inte så där jättemycket att hitta på. Vädret var inte heller det bästa. Jag var heller inte själv utan make, dottern och hennes pojkvän samt vovsingen Elsa var med. I alla fall så tog Gúa emot mig och mitt följe med öppna armar och en sprudlande glädje före öppningsdags! Om butiken är underbar, så är det inget mot vad Gúa är, så glad och positiv.
Vid ingången till butiken har hon en uteplats med utekök, helmysigt och så ombonat. Det är min dotter som tagit korten, jag var alldeles för upptagen med att titta runt på alla detaljer.
Inne så är det som att kliva in i någons hem och det är den känslan hon vill ha fram. Jag skulle ju gärna ha stannat mycket längre än vad jag kunde. Det började nämligen regna och resten av familjen hade ingen lust att sitta i regnet och vänta, eftersom Elsa var med. Hon skrämde väl nästan ihjäl deras katter, inte av elakhet, utan hon vill ju leka med nästan alla på fyra ben ;D
Underbara saker och möbler, som jag gärna hade tagit med mig hem, men med en semesterpackning och två ungdomar samt hund fanns inte plats för sådana utsvävningar :( Men jag njöt av att titta och prata med Gúa :D Lite småsaker fick jag med mig i alla fall.
Maken tyckte vi behövde ny hållare till toarullarna och jag föll för sirapen och rosenmarmeladen samt en liten ask, som innehåller ett ljus, men den är ju söt som bara en ask, när ljuset tagit slut.
Mest av allt fick jag i alla fall inspiration och en härlig stund. Trevlig kväll till er alla! Nu är det dags för min bakgud Leila Lindholm och det vill jag inte missa. Och tänk vilken underbar dag vi haft, varmt och med en klarblå himmel, gissa om jag har njutit ;D// Christina 

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för titten hos mig. Nu ska jag kika hos er för den här bloggen är ny för mig!
    ha det gott! Kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken härlig butik! Har hört talas om den, måste boka in ett besök i Ystad nästa sommar. Underbara foton, hälsa din dotter det! =)

    Kram Emma - Emmas Vita Drömmar ♥

    SvaraRadera

Hej, jag blir så glad om du lämnar en kommentar på mitt inlägg