torsdag 30 juni 2011

Jordgubbar och utekök

I dag på morgonen har jag och två av barnen plockat härligt goda jordgubbar. En del mumsar vi i oss tillsammans med vaniljglass, resten har jag gjort i ordning och fryst in. En sån här dag tycker jag speciellt om att ha utekök. Så skönt att kunna stå ute och ta hand om gubbarna.


Valde att plocka en mycket söt och god sort, som heter Corona. Egenligen behövs kanske inget socker, men lite grann fick det bli ändå.


Det gick väldigt fort att plocka en stor hink. Det råder ju ingen brist på gubbar i år, vilket är bra för mig som är "gubbtokig". Jag vill ha frysen full för att kunna ta fram under vintern och göra jordgubbepaj eller bara ha i youghurten.

           Ha en fortsatt skön dag. Christina

10 kommentarer:

  1. Jag har ätit jordgubbar varje dag den här veckan, det är ju så gott så man får passa på. Prova med kesella-rabarber på också, det var gott.
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset AnnaMaria, ska prova under semestern, när man ska göra det lite enkelt för sig!Christina

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket mysigt utekök du har! Här har vi också smaskat i oss jordgubbar ikväll, sååå himla gott!
    Ha det fortsatt gott. Jag kan inte kommentera via googlekontot längre, vet inte varför?
    Kram, Carina ( Vardagslycka )

    SvaraRadera
  4. Gubbar é gott! Jag har också fryst in och syltat och saftat...samt ätit mig riktigt mätt..
    Ditt utekök ser jättemysigt ut!
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  5. Hej
    Roligt att du hittade till mig.
    Det ser jättegott ut med jordgubbar, vi har inga mogna plockjordgubbar i Norr ännu, men vilken fröjd, när de väl är här.
    Vilken härlig sommarveranda eller kök du visar på bilden.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga bilder och jag måste också kolla in kesellarabarber!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  7. Åh så härligt med jordgubbar och så mysigt med utekök! :) Kram

    SvaraRadera
  8. Åhh så gott, jordgubbar är bäst !!
    Du, så söt eran lilla Elsa är, jaa tänk om vi bott närmare varandra så Nisse och Elsa hade kunnat busa tillsammans..
    Kraaam Anette
    P.s Nu är Nisse nytrimmad o fin, skönt för honom att bli av med pälsen, han är trött och jag också, det tar på krafterna att köra så långt då man inte är så van...

    SvaraRadera
  9. Vi äter också jordgubbar! Det gäller att passa på nu. Plockar några varje morgon till filen.
    Vilket fint utekök du har.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  10. Åh vad härligt att plocka från landet extra gott!
    och jorgubbar kan man äta i mängder sååå gott!!
    Ha en fin kväll
    kram Tina

    SvaraRadera

Hej, jag blir så glad om du lämnar en kommentar på mitt inlägg