måndag 27 juni 2011

Cikorian blommar och det är varmt

I morse slog den första cikoriablomman ut i min trädgård. Jag älskar Gotland och där växer cikorian (kallas också vägvårda) utefter vägarna. När jag var liten var familjen där på semester varje sommar i flera år. För att få en liten gotlandskänsla hemma, så sådde jag massor med cikoriafrön, när vi köpte hus och "jag" fick en egen trädgård. Nu njuter jag varje år de börjar blomma och "en liten del Gotland" finns hos mig :) 
 I dag har också värmen äntligen kommit tillbaka och jag har legat och solat och lyssnat på sommarprataren. Inte lika bra som Mark Levengood, var i sitt program på midsommardagen, men jag tycker det är roligt att lyssna på alla, eftersom de är så olika.

Ha en fortsatt skön kväll// Christina

3 kommentarer:

  1. Hej vännen =)
    Vilken underbar blomma =) Kan inte annat än att hålla med dig om detta =) Jag hoppas att din midsommar var bra och att ni fick en underbar dag=)
    Va rädd om dig tills nästa gång vi hörs Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Underbart vacker blomma den tror jag inte jag sett förut....kanske bara finns på Gotland med omnejd.

    Ha en fin kväll!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Fin blomma!! Och så söt lilla vovven Elsa i förra inlägget, sitter på trappan som en fin dam :-)) Ha en fin kväll. Kram Paula

    SvaraRadera

Hej, jag blir så glad om du lämnar en kommentar på mitt inlägg