fredag 9 september 2011

Award, sommarens sista rosbukett och en äppelkaka

Vi har av en annan bloggare Anette, med bloggen vita rosor fått en award. Har inte riktigt fattat vad det innebär, men svara på lite frågor ska vi göra. Dettta får jag återkomma med en annan dag.

Sommarens sista rosbukett har jag tagit in i dag. Rosorna har blommat i massor i år, så nu när jag inte kan sitta och njuta av dem där ute, så fick några följa med in.

Några vita rosor och lila höstaster

I dag ska vi ta en tur till mina föräldrar där maken ska hjälpa till att lägga klinker i deras hall. Jag ska sitta och ge glada tillrop, eftersom jag har problem med ett knä och tyvärr inte kan göra alls det jag vill :( Jag har i alla fall bakat årets andra äppelkaka att ta med, så det får bli fredagsfika.
Ha det så bra i helgen! I morgon ska jag och maken åka till min "väskkollega" och bästa vän och fira hennes födelsedag, så ett STORT GRATTIS MED MÅNGA KRAMAR TILL DIG , MONIKA ;D Tävlingen fortsätter , om ni vill vara med gå in via länk i högersplaten eller här //Christina

14 kommentarer:

  1. Här ska också bli en äppelkaka idag...haha! kommer säkert bilder på min lila blogg så småningom)
    Vad är det för vit ros du har?
    Jag har kollat lite efter Finlands vita ros (tror jag den heter) men inte köpt ännu

    SvaraRadera
  2. Hej

    Grattis till din Award!
    Ha en underbar helg.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Grattis till Awarden och ha en skön "vilsam" helg.
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. Grattis till Award. Många som har och fått.
    Blir lite tok mycke nu. haha
    Härlig fång med blommor.
    Hoppas du får en fin helg.
    Själv jobbar jag i helgen(kväll-natt tid)
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Nu har jag länkat till tävlingen på min blogg. Hoppas att det var okej att jag lånade lite bilder och fixade med. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Äppelkakan var jättegod!Och ännu godare med min vaniljsås.Hälsningar från en tacksam mamma som får klinkers i hallen för en laxlunch!

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder och jag önskar dig en härlig helg!

    Kramar i massor!
    Adela

    SvaraRadera
  8. Så gott med äppelpaj och vilka fina ljuslyktor du har. Grattis till din award.
    Ha en skön helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  9. Hej
    ser härligt gott ut med äppelpaj och härliga rosbilder roligt att plocka in dem..
    ha en fin fin helg
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  10. Hejsan

    Grattis till Awarden.
    Ha en fin helg
    Krammiz
    Sussi

    SvaraRadera
  11. Oj så vackra rosor gumman. Och så gott de ser ut, vacker dukning. Ha en skön fredagskväll..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  12. Åh så gott med äppelkaka, det tror jag det får bli till efterrätt i morgon!

    Och vilka vackra rosor - det är härligt att många sorter växer långt in på hösten så att man kan få "spara lite sommar" med deras doft och sköna uppenbarelse!

    Tusen tack för rara ord hos mig - du är så snäll!

    Hälsningar,
    Helena

    SvaraRadera
  13. Grattis till awarden ! Vilken underbar bukett med vita rosor , jag har planterat en vit klängros i år , så jag håller tummarna att jag också får så vackra vita rosor som du , fint att blanda med det lila !! Kramar // susanne ♥

    SvaraRadera
  14. Hej!!
    Måste tacka för alla rara hälsningar hos mig, dom värmer mitt hjärta:)

    Så gott med äppelkaka, hoppas du haft en riktigt bra helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Hej, jag blir så glad om du lämnar en kommentar på mitt inlägg